Activitățile desfășurate de Departamentul de informatică vizează implementarea unor sisteme de educație, instruire și management universitar bazate pe tehnologii informatice moderne, în conformitate cu cerințele de calitate și competitivitate, si care să fie compatibile cu sistemele educaționale actuale, naționale și internaționale.

O alta sarcină a Departamentului de informatică o reprezintă dezvoltarea învățământului ID/FR, învățământului avansat distribuit și învățământului electronic în Universitatea Creștină “Dimitrie Cantemir”, și modernizarea metodologiei de predare și evaluare a cunoștintelor studenților prin utilizarea unor produse de tip informatic acceptate și verificate. Dezvoltarea învățământului avansat distribuit se va face prin respectarea standardelor internaționale recunoscute în domeniu, precum Sharable Content Object Reference Model și Learning Technology Systems Architecture, precum și prin implementarea celor mai bune practici naționale și internaționale în domeniu.

Personalul didactic și de cercetare științifică al departamentului participă la dezvoltarea de programe didactice și la proiecte de cercetare științifica, naționale și internaționale, din domeniile informaticii și calculatoarelor.

Departamentul de informatică are un rol important în dezvoltarea și modernizarea serviciilor informatice oferite facultăților, departamentelor, studenților și personalului tehnico-administrativ, precum și în dezvoltarea infrastructurii informatice a universității.

Serviciul IT

Rolul serviciului IT este de a asigura buna funcționare a echipamentelor și serviciilor IT din cadrul Universității Creștine “Dimitrie Cantemir”, dar și de a găsi soluții noi pentru ca Universitatea Creștină “Dimitrie Cantemir” să fie tot timpul aliniată la noile trenduri tehnologice.

Serviciul IT face parte din compartimentele TESA ale Universității Creștine “Dimitrie Cantemir” și este subordonat, conform organigramei UCDC, Președintelui UCDC.

Atribuții

Dintre atribuțiile serviciului IT putem aminti următoarele:

  • administrează si întreține rețeaua de calculatoare (mentenanță hardware și software), o rețea care conține peste 300 de stații de lucru, peste 40 laptop-uri și peste 100 de imprimante.
  • administrează sistemul informatic de evidenta a studenților, masteranzilor și a altor cursanți din cadrul UCDC, care este compus din aplicații de tip client-server, aplicații ce permit gestionarea centralizată a datelor de școlarizare, personale, dar și a celor financiare.
  • administrează peste 50 de site-uri web,
  • acordă suport tehnic pentru angajații, cadrele didactice și studenții din UCDC
  • administrează și acordă suport tehnic pentru laboratoarele de informatică
  • se ocupă de achiziții ale componentelor și soluțiilor IT
  • participă cu soluții tehnice IT pentru noile proiecte dezvoltate/implementate în cadrul UCDC
  • administrează sistemul de videoconferință și asigură suportul tehnic pentru videoconferințele cu centrele UCDC din țară.